2015. március 10., kedd

DAY 1 étrend

Szép napot!

Olyan összefoglalót írok le amivel én 40 kg-t fogytam. Néhány tapasztalatot amire közben rájöttem vagy inkább ráéreztem.

Történetem:

Én másfél hónap alatt fogytam 18 kg-t. Isteni volt, hogy nem feszíti  a bőrömet a háj, könnyebben tudok mozogni és sokkal jobban érzem magam.
De azért nem tartják ezt túl egészségesnek az okosok.
Ekkor elkezdtem almát, banánt, mazsolát ( na ez lett a gyengém) diót, mandulát is enni.
Sütiket csináltam, palacsintát.
Azt vettem észre, hogy továbbra is fogyok, de már mértékkel heti 1-2 kg-t.
És itt jön amire én nem gondoltam, de aki így teszi annak kell, a bőrápolás!!!!
Tessék valamilyen bőr feszesítő krémmel kenni a combokat, hasat, cicit, mert utólag sokkal nehezebb és több meló rendbehozni.
Ha már elindult a fogyás és könnyebb megmozdulni akkor el kell kezdeni mozogni.
Én másfél év elteltével (2012. novemberben kezdtük egyik napról a másikra a változtatást mikor Gege kijött a kórházból és 2014 április 1-től tornáztam napi rendszerességgel) elmentem egy gerinc dokihoz, aki elküldött egy szadista gyógytornászhoz, mert szerinte a gerinc melletti tartó mély izmokból is lefogytam már. (Ezt az utolsó -8 kg 2014 február-március, nem az étrendnek volt köszönhető, hanem egy olyan magán traumának ami miatt nem sokat ettem. )
Szóval Ápr 1-én elkezdtem a sokak által vitatott flabélosra járni. A Rákos úton van egy olyan hely ahol személyre szabott edzéstervvel segítenek. ez nagyon jó volt. kb 4 hónapig volt rá pénzem. Azóta nem mozgok és érzem is DE MA ÚJRA KEZDEM A GERINC TORNÁT HÁLA NEKTEK:


Lássuk a titkot:

NEM eszem
1, - cukrot
2, - gabonafélét
3, - rizst
4, - krumplit
5, - tejterméket
6, - hüvelyeset
és próbáljuk teljesen kizárni az ízfokozót, a tartósítószereket és az egyéb káros mindenben lévő furcsa nevű valamiket.
(Az első nagy bevásárlásnál szembesültem azzal, hogy mindenben van cukor - még a vákumozott lazacban is-  és mindenféle adalékanyag)
Megtaláltam többszöri nekifutásra pl. azt a virslit, szafaládét és debrecenit gyártó céget aki mindentől mentesen gyártja a termékeit ellenőrzött bió minőségben és ő szállít a paleo boltokba, most már mondhatom, hogy évek óta onnan rendelünk :)
Ez az egész elsőre biztos nagyon szörnyen hangzik. Hallom is , hogy oké akkor mit eszel.

Az biztos, hogy ha radikálisan megválsz mindentől és pár hétig gyümölcsöt sem eszel és magokat (dió, mogyoró stb) akkor hirtelen megszabadulsz sok sok kilótól, persze kérdés ki honnan indul és mennyit szeretne leadni.


Akkor most nézzük meg mi marad és mivel tudjuk a többit helyettesíteni.

Cukor
A fontos, hogy alacsony vagy 0 glikémiás indexű cukrokkal helyettesíts ha muszáj
Xukor, Erithrit, Xillit,
a mesterséges édesítőszereket, aszpartam, glukonon stb kerüljük el.
Erről van a neten számos tanulmány.

Gabonafélék
Helyettesíthetők, maglisztekkel.
Én használom az alábbiakat: (van több is de még nem próbáltam)
-kókuszliszt
-gesztenyeliszt,
-lenmagliszt
-tökmagliszt
-kendermagliszt
-mákliszt
-mandulaliszt
-darált dió
-útifűmaghéj

Krumpli helyett zellerből készül nálunk a sült krumpli.

tejtermék
totu (tojásfehérjéből túró)
és 2 év után már mi újra eszünk trappista sajtot

Innentől, hogy az alapok megvannak naponta küldök nektek a bevált sokszor elkészült ételeink recepteiből Az interneten rengeteg klassz blog van ahol, tényleg kipróbált finomságok vannak.
Elég sok facebook oldal van ahol nálam sokkal tapasztaltabbak  és jobb konyhatündérek teszik közzé újításaikat.
Érdemes követni őket,  mert én nem vagyok egy 'derelye' a főszakács, a főzés régen is nyűg volt, hát továbbra is az maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése